آزمون سراسری

عدم حذف کنکور تا شش سال آینده برای رشته های پر رقابت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان حذف کنکور در رشته‌های پر رقابت، گفت: با توجه به این مساله که هنوز درصد پوشش سوابق تحصیلی آغاز نشده، برای حذف کنکور تا شش سال آینده چشم‌اندازی وجود ندارد.

ابراهیم خدایی در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان حذف کنکور، گفت: بر اساس قانونی که در سال ۹۲ مصوب شد، باید طی ۵ سال آینده ۸۵ درصد ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور پذیرش شود که این مساله محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ۱۵ درصد باقی مانده باید سوابق تحصیلی ۳ سال ایجاد شود و تا زمانی که این سوابق ایجاد نشود امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه باید برای این ۱۵ درصد زیرساخت‌ها و ملزومات ایجاد شود، افزود: بعید می‌دانم حذف کنکور در رشته‌های پر رقابت با توجه به این مساله که هنوز درصد پوشش سوابق تحصیلی آغاز نشده، تا ۵ الی ۶ سال آینده چشم‌اندازی وجود ندارد.

وی گفت: ۸۵ درصد کل ظرفیت آموزش عالی باید با سوابق تحصیلی تکمیل شود که اکنون علی‌رغم اینکه سوابق تحصیلی ما همان است که طی ۵ سال گذشته بود، ۸۰ درصد کل ظرفیت آموزش عالی با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که ظرفیت‌های ما در آموزش عالی بیشتر از تعداد شرکت‌کنندگان است به عنوان مثال در گروه ریاضیات بالای ۴۰۰ هزار ظرفیت وجود دارد در صورتی که شرکت‌کنندگان ۱۶۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: تنها در ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاهی که غیر شهریه‌پرداز هستند رقابت وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید