معرفی دانشگاه غیرانتفاعی ایوان‌کی

دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی ایوان‌کی در سال 1384 به عنوان مؤسسه آموزش عالی رسماً فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در دوره کاردانی عمران و کامپیوتر آغاز کرد و در سال 1394 به دانشگاه تبدیل شد. فاصله 55 کیلومتری این دانشگاه (که در شهر ایوانکی استان سمنان قرار دارد) با تهران آن را برای متقاضیان جذاب کرده است. این دانشگاه با مساحت تقریبی 33000 مترمربع فضای آموزشی و دانشجویی در بلوار آیت‌الله طالقانی، خیابان دانشگاه، جنب کمربندی این شهر مستقر است

آن‌گونه که در وبگاه دانشگاه درج شده است، اکنون بیش از 4000 دانشجو در 101 رشته تحصیلی (10 رشته در مقطع کاردانی پیوسته، 12 رشته در مقطع کاردانی ناپیوسته، 18 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 26 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته،32 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، و 3 رشته در مقطع دکتری) در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند. از زمان تأسیس این دانشگاه تاکنون بیش از 13500 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این دانشگاه با بیش از 80 عضو هیئت علمی و مجموعاً 13 گروه آموزشی از 4 دانشکده تشکیل شده است. دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی هر یک به شرح زیر است:

دانشکده برق، کامپیوتر و مکانیک اکنون با حدود 23 عضو هیئت علمی، از 3 گروه آموزشی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، و مهندسی برق و مهندسی پزشکی تشکیل شده است. گروه کامپیوتر این دانشکده از قدیمی‌ترین گروه‌های آموزشی دانشگاه است. طبق اعلام وبگاه دانشگاه، این دانشکده اکنون دارای بیش از 150 دانشجو در مقطع کاردانی، 650 دانشجو در مقاطع کارشناسی و از 230 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است که در بیش از 28 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل‌اند. رشته‌های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشکده به قرار زیر است:

کارشناسی: مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی پزشکی

کارشناسی ارشد: مهندسی مکانیک گرایش‌های طراحی کاربردی و تبدیل انرژی، مکاترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات – سیستم‌های اطلاعاتی، هوش مصنوعی و رباتیکز، و مهندسی برق – الکترونیک و دیجیتال.

دانشکده عمران و معماری در سال 1384 با راه‌اندازی گروه عمران آغاز به کار کرد. این دانشکده با بیش از 20 عضو هیئت علمی، شامل 3 گروه آموزشی مهندسی عمران، مهندسی معماری، و مهندسی شهرسازی می‌شود. در این دانشکده اکنون 200 دانشجو در مقاطع کاردانی، 600 دانشجو در مقاطع کارشناسی و 400 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 27 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل‌اند. رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی معماری، معماری داخلی، و مهندسی مدیریت پروژه در مقطع کارشناسی، و رشته-گرایش‌های مهندسی عمران با گرایش‌های مدیریت و ساخت، سازه، و زلزله، مهندسی معماری، مهندسی معماری- مسکن، معماری داخلی، معماری و انرژی، و مدیریت پروژه و ساخت ارائه می‌شود.

دانشکده صنایع در سال 1385 راه‌اندازی شد و اکنون با حدود 12 عضو هیئت علمی در 3 گروه آموزشی مهندسی صنایع، مهندسی سیستم‌ها، و ایمنی صنعتی فعالیت می‌کند. بر اساس آنچه در وبگاه دانشگاه به چشم می‌خورد این دانشکده که در حال حاضر تنها دانشکده‌ی فنی و مهندسی این دانشگاه است که تا مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد، دارای 240 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی ایمنی صنعتی، 160 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با 4 گرایش مدیریت مهندسی، سیستم‌های کلان اقتصادی و اجتماعی، بهینه‌سازی سیستم‌ها، و آینده‌پژوهی و 25 دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی صنایع گرایش‌های سیستم‌های کلان و آینده‌پژوهی است.

دانشکده علوم انسانی دانشکده‌ای نسبتاً نوپا، در سال 1394 راه‌اندازی شد. این دانشکده با هدف گسترش حوزه‌های آموزشی دانشگاه، که پیش از آن صرفاً در محدوده‌ی رشته‌های فنی و مهندسی فعالیت داشت، دایر شد. دانشکده علوم انسانی گسترده‌ترین دانشکده‌ی این دانشگاه به لحاظ تعداد کادر آموزشی، رشته‌های ارائه‌دهنده و تعداد دانشجو است. این دانشکده اکنون با حدود 36 عضو هیئت علمی متشکل از 4 گروه آموزشی مدیریت و حسابداری، علوم ورزشی، روان‌شناسی، و حقوق است. در این دانشکده 33 رشته شامل 1 رشته در مقطع دکتری تربیت بدنی- مدیریت ورزشی (با 9 دانشجو)، 9 رشته کارشناسی ارشد (با 270 دانشجو)، 14 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و 5 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته (مجموعاً با 1200 دانشجو) و 4 رشته در مقطع کاردانی (با 130 دانشجو) ارائه می‌شود. رشته‌های دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به قرار زیر است:

کارشناسی: علوم ورزشی، حسابداری، حقوق، مدیریت مالی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، روانشناسی عمومی، مشاوره، و علوم سیاسی

کارشناسی ارشد: مدیریت ورزشی( با گرایش‌های مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی، مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی، و مدیریت رویدادها و گردشگری ورزشی)، روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی ورزشی، روان‌شناسی عمومی، مديريت فناوري اطلاعات – سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته، حسابرسی، مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، مدیریت مالی، حقوق خصوصی، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه، مدیریت آموزشی، و مدیریت بازگانی-تجارت الکترونیکی

در رتبه‌بندی پایگاه استنادی پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) از دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور در بازه زمانی 01-1400 این دانشگاه در رتبه 11 قرار گرفته است.

تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه ملی مهارت

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم  با تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای موافقت کرد.

به گزارش ایسنا،شورای گسترش آموزش عالی در تاریخ سوم تیر ماه جاری و وزارت علوم با تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه ملی مهارت و ضرورت موافقت کردند.

لازم به ذکر است که حدود ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای در دو سطح کاردانی و کارشناسی   در استان‌های مختلف کشور زیرمجموعه این دانشگاه هستند و در چند سال اخیر شماری از این دانشکده ها و آموزشکده ها از طریق کنکور سراسری نیز در رشته هایی مانند مهندسی حرفه ای کامپیوتر و حسابداری پذیرش دانشجو داشته اند.

راه اندازی دو رشته جدید در دانشگاعه گلستان

بر اساس اعلام وبگاه دانشگاه گلستان مجوز رشته های
زیست جانوری گرایش سلولی- تکوینی
و
علوم ‌اقتصادی گرایش اقتصاد نظری
در مقاطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گلستان موافقت شده است و در سال تحصیلی 1403  پذیرش دانشجو در این رشته ها در دانشگاه گلستان انجام می پذیرد.

تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای به تاریخ 21 خرداد با اعلام شماری رشته محلهاي جديد و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1403 مهلت انجام انتخاب رشته داوطلبان کنکور ارشد 1403 را  تا پايان روز دوشنبه به تاريخ 1403/03/21 تمدید کرد.
پایان

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش مهلت تمدیدشدۀ انتخاب رشته کنکور ارشد 1403  تا  پايان روز يکشنبه به تاريخ 1403/03/20 بوده است. به این ترتیب این مهلت انروز به پایان می رسد؛ لازم است مجازین به انتخاب رشته تا پایان مهلت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
پایان

آغاز انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه به تاریخ 6 خرداد مهلت انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم دانشگاه فرهنگیان سال 1403 از روز سه‌شنبه به تاریخ 1403/03/08آغاز خواهد شد و تا روز شنبه به تاریخ 1403/03/12ادامه خواهد داشت.

طبق اطلاعیه پیشگفته  لازم است داوطلبان به شرايط و ضوابط اختصاصي و ساير موارد مطروحه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون اختصاصي پذيرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگيان سال 1403 توجه کنند و نیز در نظر داشته باشند که متقاضياني مي‌توانند نسبت به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه فرهنگيان اقدام کنند که در آزمون اختصاصي دانشگاه فرهنگیان در ارديبهشت‌ماه سال جاری (در روزهاي پنجشنبه و جمعه به تاریخ 06 و 1403/02/07) در آزمون سراسري سال 1403 (نوبت اول) شرکت کرده باشند.

نقاشی شرکت کنندگان در کنکور

امروز و فردا (۶ و ۷ خرداد): مهلت مجدد ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه به‌تاریخ اول خرداد ۱۴۰۳ سازمان سنجش برای ثبت نام با تاخیر در نوبت دوم کنکور سراسری 1403،  داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده اند، فرصت دارند صرفاً  در روزهای يکشنبه و دوشنبه به‌تاريخ‌های 06 و 1403/03/07 نسبت به ثبت‌نام با تاخیر در نوبت دوم کنکور 1403 اقدام نمايند.
لازم به ذکر است نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در روزهای  21 و 22 تیرماه 1403
برگزار خواهد شد.

نقاشی شرکت کنندگان در کنکور

۶ و ۷ خرداد: مهلت مجدد ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه به‌تاریخ اول خرداد ۱۴۰۳ سازمان سنجش برای ثبت نام با تاخیر در نوبت دوم کنکور سراسری 1403،  داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده اند، فرصت دارند صرفاً در روزهای يکشنبه و دوشنبه به‌تاريخ‌های 06 و 1403/03/07 نسبت به ثبت‌نام با تاخیر در نوبت دوم کنکور 1403 اقدام نمايند.
لازم به ذکر است نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در روزهای  21 و 22 تیرماه 1403
برگزار خواهد شد.