کنکور

جزییات دفترچه های کنکور سراسری ۱۴۰۱

طبق اعلام ریاست سازمان سنجش در کنکور سراسری 1401 یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه مجزا برای آن با 100 پرسش و زمان پاسخگویی 75 دقیقه برای همه گروه های  آزمایشی پیش بینی شده است. دفترچه های اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی به شرح زیر است:

گروه علوم  ریاضی

افزون بر دفترچه عمومی دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامۀ جداگانه در نظر گرفته شده است.. در دفترچه شماره 2 گروه ریاضی برای درس ریاضیات ۵۰ سؤال و ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده و دفترچه شماره ۳ که شامل دروس «فیزیک» و «شیمی» است نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.

گروه علوم تجربی

افزون بر دفترچه عمومی سه دفترچه اختصاصی با  پاسخنامه‌های جداگانه در نظر گرفته شده است؛ البته در نظر داشته باشید که  یکی از این دفترچه‌ها صرفا ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری است. دفترچه دوم گروه علوم تجربی شامل دروس «ریاضی و زیست‌شناسی» حاوی ۸۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۹۰ دقیقه و دفترچه سوم شامل دروس «فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی» حاوی ۸۵ سؤال و ۹۰ دقیقه زمان خواهد بود و دفترچه متقاضیان رشته بهیاری نیز شامل ۳۵ سؤال با زمان پاسخگویی ۲۰دقیقه است.

گروه علوم انسانی

افزون بر دفترچه عمومی دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامۀ جداگانه در نظر گرفته شده است؛ دفترچه شماره ۲ شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات  فارسی و علوم اجتماعی شامل ۸۵ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه و دفترچه شماره ۳ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روان‌شناسی با ۹۰ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.

گروه های زبان های خارجی و هنر

افزون بر دفترچه عمومی، هر یک از گروه های زبان های خارجی و هنر نیز یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه‌های جداگانه خواهد داشت؛ دفترچه اختصاصی گروه هنر شامل ۱۶۰ پرسش با زمان پاسخگویی ۱۶۵ دقیقه و دفترچه اختصاصی زبان‌های خارجی نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۰۵ دقیقه خواهد بود.

منبع: وبگاه سازمان سنجش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید