اعلام شرایط پذیرش با روش «بدون آزمون» در دورۀ دکتری دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی اعلام کرده است که بر اساس آیین نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در رشته هایی که اسامی آنها بر وبگاه این دانشگاه قرار گرفته است، بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می پذیرد.به گزارش ایسنا، بر این اساس دانش آموختگان دوره کارشناسی برای شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دوره دکتری باید میانگین معدل ۱۶ یا بالاتر برای دوره کارشناسی ارشد نمره ۱۷ یا بالاتر را کسب کنند. افزون بر این، فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی باید از تاریخ اول شهریور سال ۹۸ به بعد واقع شده باشد و طول دورۀ تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز از 5 نیمسال فراتر نرفته باشد.
کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره۱بخش امتیازات پژوهشی در زمان بررسی مدارک الزامی است و متقاضی باید حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده داشته باشد و مقاله ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد.

دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، اتباع خارجی و دانش‌آموختگان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نمی باشند. دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی نیز امکان شرکت در فراخوان را دارند.
دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش می باشد به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

متقاضیانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستند مشروط به اینکه تا تاریخ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند می توانند از تسهیلات فوق استفاده نمایند در غیر این صورت پذیرش آنها لغو خواهد شد. افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از روش دون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این روش در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.
متقاضیان تا چهارم خرداد می توانند با مراجعه به وبگاه معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در فراخوان فوق اقدام کنند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید