مشاغل پرمتقاضی مهندسی در آینده

شماری از پرمتقاضی‌ترین مشاغل مهندسی در آینده از قرار زیر هستند. دربارۀ هر حوزۀ شغلی علت پرمتقاضی‌بودنِ احتمالی آن در آینده به اختصار بیان شده است.

1-مشاغل مرتبط با مهندسی کامپیوتر

با پیدایش و رشد خیره‌کنندۀ رایانش ابری و رایانش موبایل روز به روز بر شمار شرکت‌هایی افزوده می شود که کار در فضای دیجیتال را می آموزند و سیستم ها و برنامه های کاربردی نواورانه را توسعه می دهند. به این ترتیب می توان حوزه مهندسی نرم افزار را یکی از فضاهای به سرعت رشدیابنده ای دانست که به ظن قوی فرصت های شغلی هیجان انگیری را خلق خواهد کر: مشاغلی با درامد کافی برای دانش‌آموختگانی که به ویژه در حوزه نزم‌افزارهای کاربردی موبایل و البته امنیت سایبری تخصّص دارند.

2-مشاغل مرتبط با مهندسی هوافضا

برخی از تخمین ها حاکی از این است که تا سال 2031 تعداد هواپیماهای مسافری مورد نیاز در قیاس با داشته های کنونی بشر 27000 فروند بیشتر خواهد بود. همین تخمین‌ها نیاز به 40000 بالگرد نو را در سراسر جهان براورد می‌کنند. به همین ترتیب و با پیشرفت پرشتاب فناوری های هوافضا، رشد وگسترش این حوزه ادامه خواهد داشت ومشاغلی با درامد مکفی برای فارغ التحصیلانی فراهم می شود که دانش فنی قابل اعتنایی از سیستم‌های هوافضا داشته باشند و و از ذهن خلاقی برخوردار باشند که توانمندی حل مساله را کسب کرده باشد.

3- مشاغل مرتبط با مهندسی عمران

با افزایش جمعیت نیازهای زیرساختی بشر نیز افزایش می یابند. حوزه های اساسی بخش عمران و توسعۀ زیرساختی شامل حفظ، نگهداشت و ساخت جاده ها وبزرگراه‌ها، مدیریت ذخایر آبی، تصفیه فاضلاب و ساخت‌و‌ساز سکونت‌گاه‌های شهری می شود.

4-مشاغل مرتبط با مهندسی پزشکی

ضرورت رسیدگی کافی به نیازهای سالمندان در سراسر جهان از یک سو و رشد پر شتاب نوآوری ها در فناوری های پزشکی- برای نمونه فناوری چاپ سه بعدی و البته سایر تجهیزات مورد نیاز حوزۀ سلامت- از سوی دیگر، احتمالاً نیاز به مهندسان پزشکی رور به روز افزایش خواهد داد. افزون بر این، کسب روش‌های کاراتر و مقرون به صرفه تر در ساخت اندام های مصنوغی از قبیل قلب مصنوعی می‌تواند منجر به تحولی شگرف در حوزۀ پیوند عضو شود.